Pelleskop-livet

Varmt

Publicerad 2007-06-07 17:57:20 i Allmänt

Visst är det varmt?! T.o.m. Jazz tar det gärna lugnt när det är så varmt som idag. Ying får inte komma ut och röra på sig förrän sent på kvällen för han blir så hässjig när det är så här varmt. Och så behöver han massor av vatten, mer än man rimligen kan släpa runt på. Men han är i alla fall en förståndig gosse som mer än gärna lägger sig och "försvinner för världen" under dagtid - Tigger däremot gör allt ivrigare försök att riva huset inifrån.
För att det inte ska bli för trist klickertränar vi litet inomhus - Tigger skall lära sig att hämta en liten pryl, Jazz tränar på apportmomentet i klass I och Ying har lärt sig att hämta ett litet mumintroll. T.om. när en assistent "gömmer" det i ett annat rum. Ying gör liksom allting på ett sätt som är litet "anders", men resultatet blir i alla fall det eftersträvade.
Igår kväll vid 10-tiden gick jag med Tigger och Ying till skogen - oj, vad Ying hade spring i benen! Han fick pejfnatt och for som ett jehu mellan tallar och granar. Men börjar han få litet för stor aktionsradie  behöver jag bara gömma mig litet en enda gång, sen håller han noga koll på mig igen. Tigger sticker gärna längre bort, men han kommer snällt när man ropar (hungrig, ju!). När jag kom hem körde jag ett träningspass med Jazz i trädgården, lydnadsträning kl. halvelva på kvällen. Varför kan det inte vara sommar alltid?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela