Pelleskop-livet

Råtthundar eller råttor?

Publicerad 2007-02-12 10:28:56 i Allmänt

Varje morgon, när jag ligger och ser sur ut för att jag (väl) måste gå upp, vidtar en liten föreställning i den nedre hälften av min säng. Det är råtthundarna Jazz och Tigger som slåss så håren yr! Det låter så man tror att hundskaran ska decimeras, men uppenbarligen har de utmärkt skojigt eftersom det upprepas varje dag. Än ligger Jazz på rygg med Tigger gapande över strupen, och än är det ombytta roller. Dessemellan ligger de bara och slickar varandra och småpratar - men så bryter det lös igen! De gör kullerbytor och saltomortaler, rullar runt flera varv så det bara blixtrar av tänder och ögon. Tigger är ibland litet ful och tar ett stadigt grepp med bissingarna runt Jazzens svans, men då brukar han bli näpst av Jazz - det hjälper i åtminstone 15 sekunder. Nero och Ying vill på inga villkor delta - de brukar titta en stund men så dryper de av. Jag tror de tycker att småhundarna är pinsamma. Själv tycker jag att det är ett trevligt sätt att börja dagen på - hundslagsmål i sängen. Snacka om inbiten hundkampsfantast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela