Pelleskop-livet

Senor Moriarty says FIESTA!!

Publicerad 2014-03-04 14:54:14 i Allmänt

(Och kombinativt tilde går uppenbarligen inte att skriva i denna plattform. Blä.)
 
Eller i alla fall kanske han säger jippi, vår! Och det tolkar jag som Fiesta!
 
 
Maken har äntligen bringat sig att ta ner alla julbelysningar på slott (boningshus) och koja (växthus) och det är vårtecknet framför andra. Ibland hittar jag nån tomte i nån kristallkrona eller nån duk som har blivit kvarglömd, men på det hela taget är glada julen slut, slut, slut.
 
I helgen tog jag mycket riktigt en alldeles egen springtur i skogen, glad som en lärka var jag då. Så träffade jag en cane corso och en amstaff som alldeles på egen hand höll på att röja - varsin ände av ett rejält träd höll de i resp. käft och sprang rätt mot mig på den lilla knappt märkbara stigen. Det var bara att hoppa jämfota det, och så långt klarade gumman sig, men sen släppte amstaffen helt abrupt sin ände varpå corson kom att svänga runt med sin och drämma till mig över båda skenbenen, just när jag trodde att faran var över. På det ena benet gick det hål och dessutom är jag präktigt blå och rätt öm, men hundarna var ju glada och hade roligt. Strax kom förresten deras unga hussar traskande och såg ut som de väntade sig däng, tills den ena sa: -Jaså, var det du, jag trodde vi skulle få skäll! och sken upp. Där ser man, jag är så snäll så jag är känd i hela hooden.
 
Idag skiner solen så jag känner mig som ett Mörksens Väsen där jag sitter på min kammare framför böcker och dator. Alla hundar blir jättetrötta av varje liten promenad och dessutom har vi för en halvtimme sedan varit ute i trädgården och letat godis resp. sprungit efter boll. Alla mycket nöjda. Ying har satt en stor mängd mycket smutsiga tassavtryck på mina rena jeans så nu är han nöjd. Hans tolkning av "boyfriend jeans" är såna som någon hundkompis har slabbat ner med mojsa. Förresten är det konstigt att boyfriend jeans skall betyda något - det beror väl prexis på hur boyfrienden är skapt det. Om han t.ex. såge ut som Howard Wolowitz så sutte väl jeansen som ett par för små kalasbyxor på många av oss.
 
För övrigt är både krokusar och hackspettar helt vilda, man törs knappast gå ut.

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2014-03-04 16:24:02

Haha för små kalasbyxor :D hade inte fått hans byxor över mina vader ens ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela