Pelleskop-livet

снегопад

Publicerad 2014-01-31 19:41:00 i Allmänt

Idag har det småsnöat hela dagen men nu närapå storsnöar det. Jag tog just en springtur och det hade faktiskt inte varit helt fel med slalombrillor. Snön på oröjda gångvägar och trottoarer (alltså samtliga nyttjade gångvägar och trottoarer) gick en bra bit upp på vaderna. Det är så ROLIGT att springa i sånt - jag känner mig liksom pionjärisk och j*vlarimammig. Inte gick det fort och inte blev det långt heller, men det var i alla fall väldigt mycket längre än de flesta har sprungit ikväll.
 
På förmiddagens promenad var det alltså mest bara grått och småsnö i luften.
 
 
Vissa nöjda, vissa inte.
 
 
Verkligen inte.
 
 
Oppåt värre, liksom.
 
Men sen kom äldsta barnet hem och då blev det faktiskt oppåt, fast alla hundarna blev jättetrötta och nästan satt och somnade. Hon har den effekten - borde arbeta inom nervsjukvården för både djur och getter. Och mig.
 
Och så var det så bra för jag behövde åka och handla hundmat och ville inte ta med mig någon hund på småvägarna i modden och med en prima hundvakt tillstäds behövde jag inte alls ha dåligt samvete för att jag drog på egen hand.
 
Hos hundmatstället hittade jag de här små vännerna:
 
 
 
Väldigt lika Ying tycker jag! Och de är alltså INTE tilltänkt hundmat.
Mycket mjuka mular. Mycket stjälansvärda.
Tur att jag är så lat, annars skulle jag tvivelsutan skaffa fjording.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela