Pelleskop-livet

Temperaturen.

Publicerad 2014-04-20 17:30:29 i Allmänt

Phew - här har jag gått och purknat till: -De SA ju att det skulle bli fint hela påsken, nu är det ju inte fint, det är ju dimma/småregnar/är fult, de SA ju att det skulle bli fint, visst SArom?!! som nån småunge på julafton ungefär.
Och så igår eftermiddag hittade solen på att kika fram och nu är jag Helt Färdig. Och hundarna med.
 
Det är tjugo grader varmt ute och trettio grader varmt inne och vi orkar precis ingenting alls. Förmiddagspromenaden företogs i jeans och fleecetröja men borde ha företagits i ungefär kortbrallor och BH (japp). Ying blev (tro det eller ej) mer förvirrad än vanligt av den myckna värmen och Olle ville bara ligga i blöt mossa med tungan hängande och slängande.
 
Tulpanerna bara ploppar fram och träden blir gröna på nolltid.
 
Jag blir mest bara trött - jag gillar sol och värme och sommar, men måste det komma så hastigt på?
 
Dagens pensum har därmed begränsats till: en komma noll hundpromenad, läsning av rätt mycket franska deckare såväl inom- som utomhus, trimning av ett tigerdjur samt mockning av yttertrappan. Nej, jag har inte glömt utfodring av djur - det är bara som de ljuger.
 
För övrigt förefaller alla grannar grilla - dumma dom! Grillos hör inte till mina favoritdofter.
 
Olle skäller och gapar för minsta lilla.
 
Jazz letar solfläckar, men till och med han tycker att det blir litet för varmt emellanåt.
 
Betty låg länge och väl och vältrade sig på gräsmattan under utstötande av höga råmanden. Sen betade hon ganska grundligt. Är Betty en ko?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela