Pelleskop-livet

Rapport från fronten.

Publicerad 2014-04-04 09:36:08 i Allmänt

Gårdagen: skogspromenad med fyra småkillar på morgonen. Jättekallt, blåsigt, rätt ruskigt. Dock är hundmöten oerhört lätt avklarade - alla mina bastarder är täppta i huvvet av att ha löptik hemma så ingen bryr sig. Inte ens Hemska Tigern gläfser och tramsar!
 
Frisbee- och bollkastning med Bettan i trädgården. Ibland leta frisbee och boll också, för omväxlings skull. Ibland klättra upp i nån apel och plocka ner boll eller frisbee också. Det är mitt jobb det, och det är ju onekligen också jag som ser till att det behövs liksom. Fast det är rätt meckigt att klättra i trän med Docksta-tofflor på fyttren.
 
Uthärdande, hela långa dagen. Läsa, skriva, tänka. Fast nu är det bara Jazz som tjuter efter Bruden - Olle tjuter inte alls och Tiggern sitter mest och suckar samt snyftar för att han inte får vara hos sin Matte hela tiden.
 
När hussen kom hem - långprommis med Bettan och Ying. Vi gick helt olovandes bort till brukshundklubben där Betty fick springa mycket längre efter en upphittad boll. När vi fortsatte vår promenad kunde jag notera att Bettan nu har börjat skvallermarkera för hästar och ponnyer, i stället för att se ut som ett hungrigt vilddjur. Duktig Betta!
 
Hemkommen igen fick alla pojkarna rastas i trädgården för det finns gränser för hur många iskalla blåsiga promenader jag har lust att företa under en och samma dag. Tiggern och i all synnerhet Olle uppskattade mycket att få ränna efter frisbee. De gör dessutom betydligt mindre åverkan på själva instrumentet än vad lillasystern gör. Ying gick mest och lufsade och Jazz var icke kontaktbar där han gick med nosen i backen och letade tjejdoft. Suck.
 
Sedan var det äntligen dags för hundmiddag och så tog jag itu med att städa arbetsrummet något så när. Det var nämligen så att jag fick tips om en radioföljetong som jag hade tänkt lyssna på men sen hade glömt bort - när jag nu blev påmind så gällde det att kvickt hitta på något att göra, något som är kompatibelt med radiolyssnande. (När jag ska se nåt riktigt bra på TV så MÅSTE jag ha något för händer, såsom stickning eller till och med strykning, och samma gäller för radiolyssning, fast då fungerar det inte alls med stickning eller strykning. Då tarvas bokhyllesortering eller städning - man pausar när man dammsuger - eller fotografisortering. Den sorten.) En liten rapport av lyssnandet återfinns förstås i biblioskopet, så småningom.
 
Under städningen hade jag förstås sällskap, ganska intensivt sådant, av Ying, Tigg och Olsson. Jazz hade inte tid, han måste sitta nere vid dörren till bok- och TV-rummen och gnöla.
 
Och Bettan var instängd med sin husse, den där hon grundligt försökte brotta och bita ihjäl. Tur att de har samma sorts intressen, Bettan och hennes herr husse.
 
Och så småningom tog även dag 4 sin ände.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela