Pelleskop-livet

bilder

Publicerad 2012-05-09 22:05:47 i Allmänt



Så här rart var en det en kväll när jag låg och läste innan jag släckte lampan.
Tiggern vilar huvudet på Betty som vilar huvudet på Ying som vilar hela sig på mina kalla fötter, för vilket jag tackar ödmjukast. När jag har varit ute och sprungit blir jag alltid så himla kall om händer och fötter litet senare. Skumt. Men det är mycket som är skumt med mig.



Hundarna far runt och gör dj*velskap i rabatter och odlingar. Skövlar, säger jag. Skördar, säger de. I alla fall går jag efter och plockar upp de glada resterna. Precis som när små barn plockar blommor så är skaften mycket mycket korta.



Verkligt sk*tfula skor, men de är faktiskt fantastiskt sköna att gå och springa i. Som att gå barfota, men utan att göra illa sig. Mina braller är inte heller så väldigt fina, får man väl erkänna. Illturkosa plyschbyxor är nog aldrig riktigt inne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela