Pelleskop-livet

Rallylydnad, anyone?

Publicerad 2010-01-15 19:58:47 i Allmänt

Först läste jag om rallylydnad.
Det lät skojsigt.
Sen gick jag en helgkurs i rallylydnad, med Jazz.
Det var skojsigt, och inspirerande.
Sen gick jag en en-gång-i-veckan-kurs i rallylydnad, med litet olika hundar.
Det var sååå segt. Tråkigt. Töntigt.
Kändes inte viktigt eller på riktigt alls, bara som nåt slags lydnad-för-supernollor.
Dålig kursledare, usel lokal, bara en massa gullande och inga riktiga direktiv.
Dessutom började det framkomma att de domare som figurerar dömer efter olika regelverk och olika kriterier.

Fast nu tror jag att det börjar ta sig.
Vanligtvis välunderrättade källor har låtit mig tro att det kanske kan vara nåt, i alla fall.

Så jag tror inte vi ska ge det på båten riktigt än.

Nån som hänger på?

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2010-01-16 14:54:43

Det låter roligt, tycker jag. Dimplan-bimplan är nog på. Ancho, njae tveksamt. hi hi

Postat av: Lotta

Publicerad 2010-01-17 20:58:21

Jag gick en kurs och har väl samma erfarenheter som du. Edison tyckte att det var skittråkigt. Drutt däremot, tycker allt är roligt och det är bra miljöträning för honom. Jag hänger gärna på med honom. Det är lite lagom för honom också med tanke hans tåleder. Var hade du tänkt att gå? Maila gärna [email protected]

Lotta

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-17 20:59:16

Jag gick en kurs och har väl samma erfarenheter som du. Edison tyckte att det var skittråkigt. Drutt däremot, tycker allt är roligt och det är bra miljöträning för honom. Jag hänger gärna på med honom. Det är lite lagom för honom också med tanke hans tåleder. Var hade du tänkt att gå? Maila gärna [email protected]

Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela