Pelleskop-livet

Rädda dom!

Publicerad 2010-01-17 16:56:11 i O-hundigt

Här i huset tittas det mycket på skidåkning. På TV, alltså.
Maken vill se allting i skidskytteväg och själv är jag ganska begiven på vanlig längdåkning. Gärna 3 mil och längre. Och skidskytte ser jag också emellanåt, för sällskapets skull om inte annat.
Men jag tycker så synd om dem!
Tänk bara vilket oblitt öde att vara skidåkare av internationell tävlingsklass. Ut å åka skidor VARJE DAG! På längden! 
Därför funderar jag på att engagera mig i något slags hjälpverksamhet. För att hjälpa de här stackars vinterpinade personerna till en dräglig tillvaro, helst inomhus.
För man minns ju hur det var, en gång.
Den årliga obligatoriska skolskidtävlingen.
Kallt, bakhalt och ständigt snö på insidan av handlederna. Samt kliande mössa.
Ställ upp nu, allihopa:
RÄDDA DOM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela