Pelleskop-livet

Opp å ner, ner å opp

Publicerad 2010-01-03 21:48:25 i Allmänt

Temperaturen har visst löpt amok - det är uppåt och neråt och fram och tillbaka. Idag var det runt -13 mitt på dagen. Kallt, med andra ord! Ying och Tigern och jag tiggde oss till skjuts neråt stan till och traskade därifrån hem. Ibland blir man bara så less på att alltid gå samma samma vägar.
Nu blev det rugbyplanen till vattenparken till dumskolan till åsen till hem. Med mössan ordentligt neddragen över öronen. Men det kan jag säga - hellugg och tajt mössa är ingen bra kombo. Närå, inte alls.












Detta är typiskt Ying! Jag har bett honom att titta på mig och se snäll ut. - Dra're! säger Ying.

Nåväl, hemma igen var det bara att koppla nästa hundpar - de veklingarna måste ju dessutom förses med täcken, pft.



Någon har, i någon garderob, grävt fram detta täcke som sitter som en smäck på Peppar. Jag vet inte om det kan vara Yings (men har han nånsin haft ett täcke?!) eller möjligen Neros i späd ålder, men det är som gjort för Peppar.



HEJDÅ! säger Peppar och Jazz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela