Pelleskop-livet

Gissa vem jag är idag!

Publicerad 2010-01-15 19:50:52 i Ying

När barnen var små tyckte de om en bok där spöket Labolina lekte att hon var olika saker. Ibland katt, ibland brandbil. Mycket spännande, en riktig bladvändare.
Ying leker också att han är olika saker.
Idag var Ying: världens lydigaste malinois med världens snabbaste reaktionsförmåga.
På vilka avstånd som helst, med vilka störningar som helst vände Ying i luften och spurtade till sin ömma moder så snart denna hade hunnit yttra: -Ying, k... Mer behövdes inte.
När Ying och Pepp hittade ett intressant spår (rådjur) som gick upp i skogen tog båda god fart och satte av. Mer av uppgivenhet än egentligt hopp framväste jag: -Ying, kom! och inte heller då hann jag tala till punkt innan jag så gott som blev omkullvält av denna ohyggligt hörsamma brukshund.
Det är tur att jag lever i nuet och verkligen kunde njuta av en så makalöst vältränad fyrfota kamrat.
I morgon kan tänkas att Ying är en åsna. Eller en brandbil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela