Pelleskop-livet

Vita vidder

Publicerad 2010-02-08 19:37:16 i Allmänt

Idag flög f*n i mig - jag tog Ying i hampan, letade rätt på "pjäxor" samt drog fram skidor och stavar som har stått på trappen i två år och var insnärjda i vildvin.
Japp - vi drog till skogs på längdskidor!
Hur ofta kan man åka skidor från vår grind ända till skogen? Inte ofta.
Och faktum är att det var inte så tuddigt, när allt kom omkring.
Solen sken, och det blåste inte och det kändes inte alls som de 7 grader kallt det var. Yingen var ett glatt och villigt och på det hela taget ganska lagomt dragdjur.
Först hade jag tänkt mig elljusspåret runt, men jag kom i tid ihåg att detta består till minst 85% av upp- och nerförsbackar, av vilka de sistnämda alltid följs av en skarp böj. Vilken böj dock inte jag är människa att följa.
Därför blev det gamla järnvägen rätt fram och tillbaka i stället, fast inte hela vägen till ändstationen.
Plötsligt fann jag mig själv tralla och trudelutta, så här:



Inte konstigt att jag glömmer så mycket viktigt, med tanke på hur full med trams min hårddisk är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela