Pelleskop-livet

Ying och lydnaden

Publicerad 2009-11-24 20:43:33 i Ying

Idag blev det typ ingen frukost för hundarna. Hmm. Men man ska hålla dem kort.
Framåt fyrasnåret tyckte i alla fall både de och jag att det kanske var dags, men då bestämde jag att Ying skulle få JOBBA för brödfödan.
Kors, vilken respons!
Aldrig har jag sett så snabba ingångar, lägganden och diverse från en pej - knappt från en bordercollie ens!
Inte särskilt länge höll det i sig men det var ljuvt att skåda.
I alla fall så tänkte jag så här: att tävla med Ying i lydnad kan bli ungefär Hur Pinsamt Som Helst. Fast å andra sidan: NÄR han väl gör nåt så är han ju så in i bomben söt så han borde få minst TOLV poäng på varje moment. Och när han inte alls gör nåt, eller gör nåt helt annat än jag med mitt kommando försöker åstadkomma så är han OCKSÅ så in i bomben söt.
Och NÅN borde väl bli litet glad åt att över huvud taget få se en shar pei i en lydnadsring, också?
Fast kanske inte precis domaren...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela