Pelleskop-livet

Präkto

Publicerad 2009-11-15 20:25:46 i Sprunget

I afse kände jag att vaccinationslågheten var så pass övervunnen att det kunde vara dags för litet springning igen. Jag tog terrier 1 och terrier 2 och gav mig ut på stadens gator och torg, enär det var svart som en säck ute och skogen kändes halvläskig. Samt hade vi ju redan vurre där en gång idag.
Hundarna fick, var och en, reflextäcke, reflexhalsband och reflexkoppel. Jag hade braxer med gula reflekterande fält vid knäna, benreflexer (som eg. är avsedda för hästar...) kring smalbenen, reflexer på skorna samt illgul reflexväst.
Vi mötte två gotiska flickor: svartfärgat hår, svarta kläder, svart hund. Inte en reflex. Som tur var hade de spökvita nunor.
Sen sprang vi stan runt, fast gick rätt mycket förstås.
Så lätt med hundarna idag - när jag springer o de har halsband o koppel (till skillnad från sele och linor) har jag bara ett enda krav på mina hundar: de ska över huvud taget inte märkas.
De ska inte dra, inte sacka, inte trängas. Inte nagga matte i knäna, Tigger!
På nåt sätt känner de nog att springning är "jobb" för de beter sig precis som jag vill. Märks inte. Kopplen så lätta i handen. Inget trams.
Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela