Pelleskop-livet

Oh fuck!

Publicerad 2009-11-27 09:26:57 i Sprunget

Igår eftermiddag tog jag lillpeppen med mig när jag lämnade barnet på träningen, och så for vi vidare till elljusspåret à 5 km.
Det var murrkt. Redan 15.20 å eftermiddagen.
Igår sprangs det med hunden i vanligt halsband och litet koppel = hålla sig fint vid sidan. Träna mattens kondis och styrka samt hundens förighet samtidigt. Dubbelfluga!
Längst bort i spåret liksom mörknade det ytterligare för min sänkta blick och när jag tittade upp stod framför mig, 10 meter fram på spåret, en hel sabla älg. En STOR! Den stod med bredsidan till mig och verkade inte alls ha bråttom. Huvudet sänktes och så sa den nästan som Ying: -Gnorf. Men det yrde varmluft ur näsborrarna och såg ut precis som i en tecknad serie.
Jag blev så rädd så rädd så. Och då hörde jag, till min outsägliga förvåning, mig själv säga: OH FUCK!
Det är så man rodnar, är det.
Sen var jag tvungen att gå en lång stund, jag var ju chockad av både älgen och mitt uttalande.
Fast sen, SEN SPRANG JAG 1,2 KM i ett sträck!
Fuck det ni!

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-11-27 17:49:45

Fy farao, jag skulle absolut säga detsamma, minst.

Postat av: Maja.

Publicerad 2009-11-27 18:41:44

usch, jag hatar att springa:S

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-11-28 21:23:20

Undrar om det är samma älg jag och Nikki brukar träffa på i Bredsandsskogen. Ja, hundarna har också träffat den en gång. Men jag träffar den hellre till häst än till fots. Nikki springer gärna både en och två kilometer. Älgen är gigantisk och stor kvar och blänger alldeles för länge. Nästa gång jag ser den vet jag vilken tanke som först dyker upp i mitt huvud: Oh fuck

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela