Pelleskop-livet

Litet lätt!

Publicerad 2009-11-17 20:32:01 i Sprunget

På kvällningen gav jag mig ut på en springtur med bara Tigern. -Inte så bara, säger Tigern.
Visserligen får hundar inte vistas okopplade inom elljusspårets område, men det tog vi lätt på, Tigern och jag. Om man ger sig ut i bläcksvarta dimman mitt i skogen mitt i natten (sjutton-och-femton-pip) så får man nog påräkna förekomst av såväl varulvar som mördare och inflyttade ryska kannibaler. En Liten Vit Kanin torde därvid inte skrämma nån. Jag däremot...
Det var nämligen så att lilltigern liksom gjorde ett bjäfs mot ett par herrar som vi mötte. Hundjäkel - kanske för att det mörkt. I alla fall kastade jag mig fram och vrtålade NÄÄJ!! med värsta monsterrösten. Herrarna skrek i panik och sågs senast i vild flykt över kärret, mitt i Mörka Skogen. Kanske tanter inte borde få gå okopplade heller...
I alla fall så upptäckte jag, i en lång ytterst modest utförslöpa med kurvor o grejer att det faktiskt kändes litet LÄTT att springa. Inte förenat med hopp över en svingad lie, liksom.
Så sen kände jag efter litet mer, i några svaga motlut till och med. Och det kändes som någon form av flyt där också!
Långt långt långt har jag kvar tills jag kan springa ens ett par kilometer i ett svep, men det börjar kännas bra, det här. Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela