Pelleskop-livet

Jazz fryser

Publicerad 2009-11-05 11:03:20 i Jazz

Jazz tycker som jag - vintern suuuuger! Igår kväll fick han ha kofta under reflextäcket (som bara är för syns skull). Han trivs bättre i kofta än i varmt täcke, täckena blir så bylsiga.
Nu när äldsta barnet är hemma alternerar Jazz mellan minsta lillmatte och största lillmatte, han beter sig som en riktig pascha.
Dessvärre beter han sig som något av en sexualdåre också - han är den enda som blir riktigt låst av löptikslukter ute och sen envisas han med att rida på alla sina bröder inomhus. Och ser purken och missförstådd ut när vi avbryter övningarna.
I övrigt kan rapporteras att han fortfarande är en Duktig Dvärgpinscher när det gäller kloklippningen. När de andra tre är avklarade kommer Jazz liksom fram-asandes och slänger sig på rygg intill mig. Härtill är jag nödd och tvungen över hela honom, liksom.
Bara litet läpplyft och nåt enstaka morr uppträder under klippningen, men jag får använda min bestämdaste röst och stadiga händer. Men det tar numera inte mer än 5 minuter att klippa alla klor på alla fyra tassarna. Sicken en seger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela