Pelleskop-livet

Hä tar sä!

Publicerad 2009-11-11 18:22:15 i Tigger

Vittringsapporteringsträningen med Tigger har nu kommit in i ett nytt stadium. Hurra!
Han är nu så pass avspänd med pinnarna att jag kan använda vanliga, osågade längder. Först pular jag ner min vittrade pinne under litet löv och så får han leta rätt på den.
Sen slänger jag en bunt ovittrade pinnar runt i kring, och mattepinnen mitt i, med löv över. Det går galant, nosen på direkt och inget trams.
Sen puttar jag litet löv över alla pinnarna, och han knäpper fortfarande på nosen och hämtar rätt pinne.
Och slutligen gör vi ett försök med många pinnar och alla otäckta av löv. Och si - inga problem!
Nästa steg blir att ha färre ovittrade pinnar och att göra färre inledande steg innan vi kommer till själva det tävlingsaktiga momentet.
Duktiga lilla Tigern!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela