Pelleskop-livet

Dags att komma ut!

Publicerad 2009-11-09 21:35:26 i Allmänt

Idag tänkte jag att det är ju f-n att jag bara skall sucka och gnälla över att jag inte "kan" springa längre, och så tog jag De Stora Hundarna (=Ying o Pepp, för allting är relativt) och lopp till skogen. Där jag flöjde runt 2,5 km -spåret. Närå, jag sprang inte hela, men jag sprang och gick om vartannat och tror nog jag lova att mer än hälften blev spring. Och det var ju galant så.
Alltså - förut, då sprang jag mest hela tiden. Några mil i veckan. Litet feber och halsont och den sortens fick inte komma i vägen; sånt pjosk sysslar inte JAG med.
Ibland var kroppen dum och seg och ville bara bli trött av springningen. Då blev jag arg på den och den fick straff i form av ett par varv i maxfart runt två kvarter. Efter den trötta milen.
Så här i efterhand funderar jag ibland om det var hjärtat som var larvigt då, när jag inte riktigt orkade. I så fall hade jag nog en nedra tur som överlevde mina straffrundor!
Nåväl, det blev som det blev; omstart med startkablar i ett par omgångar, medicinering hela livet och superhögteknologisk manick insatt.
Och på det en himla massa kilon, som bara delvis beror på medicin och sånt.
Så visst - en maratonsatsning kan jag nog glömma. Och hårda intervaller är jag förbjuden att ägna mig åt (den enda riktiga nytta jag har haft av hjärttramset). Men jag tänker så här - om jag ger mig tusan på det så kanske att jag på låååång sikt kan springa en timme i sträck igen. Nån vidare fart har jag ju aldrig haft... Och kanske på köpet tappa några illa-levnadskilogram.
Så jag gör som Erik Hörstadius i senaste numret av husorganet Runner's World: jag kommer ut. Jag deklarerar: nu ska jag bli en springande person igen!
För nu när alla vet det: I can run but I cannot hide.

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-11-10 21:01:00

Känner igen det där med straffrundor. Varför gör man så? Det är det väl inga vuxenpoäng på?



Ja, det låter som om det var tur att du överlevde dina straffrundor. Inget mer sånt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela