Pelleskop-livet

Puh!

Publicerad 2009-11-29 18:45:30 i Ying

Så där ja, nu är Yings lydnadsdebut avklarad!
Poängen blev väl inte så där strålande precis, men - det var trevligt och jag tror att Ying hade roligt.
Man kan nog lugnt påstå att Ying är en mycket otypisk pej så till vida att han är närmast översocial. Hela tiden ville han bara gå och umgås med funktionärerna, nämligen.
Särskilt domaren blev han väldigt förtjust i - och det var rätt ömsesidigt, för den delen. Hon tyckte inte alls att vi var pinsamma eller onödiga, trots att vi var låååångt från ett förstapris. Dessutom tyckte hon att han är rasande snygg, och det är han ju.
Redan när vi kom in i ridhuset märkte jag att Ying blev utomordentligt kollrig av alla hundar, lukter osv. så jag bestämde mig direkt för att dubbelkommendera och det hela - ta det som en träning helt enkelt.
Platsliggningen blev i alla fall en tia, han låg lugnt och fint trots att en hund reste sig.
Tandvisningen 9,5 - litet avdrag för att jag inte ville envisas med att han skulle sitta. Hellre får han resa sig och hälsa på domaren än att sitta och bli vrång.
Linförigheten 6,5 - inte mycket att säga om det. Han började riktigt bra, men sen blev suget efter funktionärerna för stort på "återvägen".
Läggande 0 - tja, jag stannade och visade ner honom eftersom jag insåg att han aldrig skulle lägga sig annars. Men sen låg han fint kvar när jag gick iväg och låg kvar tills jag kommenderade upp honom.
Inkallning 9 - litet långsam. Nähä?
Ställande 0 - måste följa med matte. Jag hade tänkte stoppa honom ordentligt men det blev som det blev.
Apport 5 - tog apporten men släppte den nån sekund innan det var dags. Den var nog ohygienisk.
Hopp har jag glömt bort nuffran på. Dk och slarvigt avslut, i alla fall.
Helhet 6 eftersom han var störd av omgivningarna. "Trevligt ekipage" stod det i alla fall - det är rart när domare tänker på att man kan behöva en liten uppmuntran!
Hur som haver: ett tredjepris blev det i alla fall - jag är glad så länge jag slipper 0! Och inte kom vi sist heller - vi kom näst sist!
Nu tar vi nya tag! Det är uppenbarligen inte alldeles omöjligt att tävla i lydnad med en pej!

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-11-29 19:32:24

Men Grattis! Jag tycker det låter helt lysande. Vad duktiga ni är, båda två. Dimple och Ancho är imponerade, men det vill de inte låtsas om. ;)

Postat av: Malin

Publicerad 2009-11-29 19:40:47

Vad ni är duktiga :)



Puma väder sig om i soffan och muttrar nåt om fjanterier :D

Postat av: Monica

Publicerad 2009-11-29 20:30:16

"Jag och matte tycker i allafall att Ying är urläcker! Och han var SÅÅÅ stilig på lydnadplanen. Han är verkligen en cooool kille, och matten matchade honom så fint! Vi önskar er lycka till i fortsättningen på tävlingskarriären!" Soya (o Bella o monica)

Postat av: Suvi

Publicerad 2009-11-29 23:16:26

Det är bara att gratulera till framgångarna! Tänk den som kom sist och fick se sej besegras av en pej! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela