Pelleskop-livet

Gnööööööl.

Publicerad 2014-01-07 22:09:51 i Allmänt

Här gnölas det vidare med uppsats, muckiga promenader, gnugga ögonen för att jag inte ens kan TRO att det ska vara så mörkt som det är.
 
Jag idag:
 
 
Typ.
 
Men: inte i morgon men nästa dag ska sk*ten vara klar, så det är väl bara att se till att den blir det, då.
 
I alla fall fick jag till en liten majlare idag igen, alltså en oääääändligt låååååångsam joggingtur om 1610 meter. Efter gårdagens lilla prolog kändes mina ben som smärtfyllda telefonstolpar, men jag bet ihop och gick i mål.
 
Och först hade jag förstås promenixat med de mångbenta. De var motvilligare än jag, nästan allihopa. Grådrissligt, moddigt ända ner på stan, liksom. Men nån kyla är det ju inte - sju grader varmt i januari får man vara nöjd med. Gympaskor, ingen mössa, inga vantar. Man tackar.
 
Igår såg jag förresten ett fruntimmer som traskade med barnvagn, och hon gick i knälånga tajts! Jag VET att man ska oroa sig för växthuseffekt och sånt, men just nu är jag rätt nöjd.
 
Inte ens på kvällspromenaden behövdes för övrigt några större ytterklädesansträngningar - fleecetröja och oknäppt dunväst bara. Inte ens Jazz kräver kofta!
 
Nu ska jag krypa till kojs och läsa nånting nöjsamt, nånting icke det minsta didaktirelaterat.
Buona notte, heter det så?
 
Buona notte, i så fall! Och simma lugnt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela