Pelleskop-livet

Tröttfredag

Publicerad 2013-09-13 09:39:00 i Allmänt

Idag ligger dimman tjock igen, och jag har egentligen seminarium. Aldrig kommer jag att kunna ryta åt eleverna: -Lägg ifrån dig mobilen och koncentrera dig nu! för jag klarar inte själv att lyssna på lärares och medstudenters eviga malande om värdegrunden, värdegrunden, värdegrunden.
 
Igår blev det två extra-allt-promenader: på förmiddagen gick vi ned till åpromenaden och använde ute-gymmet samt hälsade på en handikappad person; himla nyttigt och bra för hundarna och - skam till sägandes - även för mig. Ett bra möte!
 
På kvällningen överlät jag Jazzen åt hussen och så tog vi övriga en sväng förbi stallet och regementets sportplats - som Jazz hatar för det kan hitta på att gnägga eller smälla - och där passade jag på att köra litet bänkpress, tjoho! (Vilket alltid påminner mig om när en bekant tränade på gymmet på studentsportpalatset i den närbelägna gamla universitetsstaden och en Rocky-wannabe av utländsk härkomst försökte ragga upp henne med den odödliga repliken: -Spelar du bänkpress?) I alla fall - jag spelar inte bänkpress särskilt bra och nu glömde jag alldeles bort att man skall ha kraft kvar till den sista pressen också, alltså få upp stången i hållaren. Till slut gick det, men jag kunde lika gärna ha blivit liggandes kvar där. Mosad.
 
Sen lekte vi litet med jättetraktordäcket, det där som man skall kasta runt och välta och som jag nästan hamnar under varje gång, men det är roligt ändå. Och slutligen smådäcken, fulla med hundgodis.
 
På hemvägen passade vi på att springa några gånger uppför en kort men närapå lodrätt backe (faktiskt - när man försöker cykla uppför den så nästan välter hojen bakåt). Vylket vysade sig vara extra svårt då Ying hela tiden tvärstannade mitt i backen och därmed agerade extravikt åt mig.
 
Så att idag:
 
 
-Orkar inte! säger Betty, vad man än föreslår idag. (Förutom frukost då, förstås)
Så hon har fått dispens och får faktiskt ligga och snarka i min säng, fastän jag själv och resten av ligan sitter resp. ligger i arbetsrummet.
Klart en liten prinsessa skall ha särskilda prinsessförmåner, ju.
 
 

Kommentarer

Postat av: Marianne Hirvelä

Publicerad 2013-09-15 13:56:28

Hej
Underbar läsning i vanlig ordning =)
Jag mailar dig Ärtans mått så fort jag är tillbaka från fjällen och det borde bli runt tisdag eller onsdag =)
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela