Pelleskop-livet

Nästa Miss Glossy!

Publicerad 2013-09-27 21:39:00 i Allmänt

Se där en kryptisk rubrik, n'est-ce pas?
Men det var helt enkelt en reklam som slank upp när jag gick in på plattformen, och så fastnade den i huvudet. Nån MissGlossy tror jag inte att pretenderar till, jag är nog mera Madame Halvmatt eller något sådant.
Helmatt ibland, t.ex. efter kvällspromenaden - för FY TUSAN vad det har blivit kallt!
 
Morgonpromenaden idag blev mitt-på-dagenpromenad på 90 minuter, det var kallt men vackert i 70 minuter, sedan regnade det stritt.
Betty gjorde 15 levader, ungefär. Levad med pip, mycket elegant. Levad är när hon vill fly hemåt i vild karriär men vet att hon inte får dra i kopplet, det blir liksom en stegring med en bakutspark på slutet. Precis som en liten ponny.
 
När det var dags för kvällspromenaden lämnade vi Jazz hemma hos hussen (i och för kortare, mindre djupfrysande promenad, och i synnerhet i andra environger än våra tilltänkta) och så gick vi rundan kring stallet - regementet - blötmarken.
Vackert och lagom långt, men det blir kallare än tänkt OCH blötare än tänkt för det var blött inte bara underifrån utan även uppifrån. Allt gott kommer från himlen. Men kunde det inte småporla litet ljummet, bara?
 
 
Snyggt är det i alla fall.
 
Ikväll är minsta barnet (liksom förstås de övriga två) utfluget, hon är hemma hos något annat präktigt barn och bakar samt ser på film (i alla fall är det det hon SÄGER att de gör...). Maken ser på TV och leker med datorn samtidigt (men nej, han har fortfarande ingen simultankapacitet. Han som alltså ICKE kan koka potatis och hänga tvätt 1 meter från spisen samtidigt) och jag, jag pluggar egentligen. Snart skall jag duscha min frusna lekamen litet varmare och sedan krypa under bolster för att fortsätta mitt studium därstädes. Det lutar åt att det blir Skolverkets Om strategier i engelska och moderna språk eller möjligtvis MISS 33: Att använda SAG. 29 uppsatser om Svenska Akademiens grammatik. (Alltså: tjugonio. Tjugonio uppsatser om att använda en förbaskad grammatikbok, eller snarare fyra. Tror ni det kan vara så illa att jag är en Nörd?)
 
Dagens note to self angående helgens göromål: Leta fram a) några varma kläder åt Betty och Jazz, c) vantar åt moi, d) isskrapa till bilrutor.
 
Det kallar jag att se sanningen i vitögat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela