Pelleskop-livet

"Men hörru...!!

Publicerad 2013-09-27 09:22:21 i Allmänt

I morse, när jag ställde ner hundmatskålarna, gjorde jag det precis som vanligt i den vanliga ordningen, baserad på äthastighet. Alltså först Ying, som äter träget men lååångsaaamt, sen Jazz, Betty och Tigg av vilka de två sistnämnda mera inhalerar än faktiskt "äter".Så att när Ying har fått sin matskål har jag egentligen litet strötid, och då passade jag på att fylla vattenskålarna. Och den som står bredvid Yings plats, den står i en sån där "matbar", alltså en upphöjd ställning.
Så att när jag skulle ställa dit den så lyckades jag hälla ungefär en halv skålfull iskallt vatten i huvudet på den mumsande Ying.
Tur var det väl att det var Ying!
För Ying tittade upp och sa ungefär: Men hörru...! och så skakade han på sig samtidigt som han fortsatte att äta, under visst muttrande om "fruntimmer. Gnorf."
 

I stood corrected och alla fick i sig sin mat i god ordning.
Men i morgon tänker jag försöka vara mer fingerfärdig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela