Pelleskop-livet

Rusning?

Publicerad 2013-03-19 10:54:00 i Allmänt

Idag är det sannerligen busväder - det snöar iskallt på tvären och är kallt så man får frost i ögonfransarna.
Och så HALT sen!!
 
Jag undrar just hur det ser ut på akutmottagningarna - nog måste det väl brytas mycket skånkar och andra kroppsdelar en sådan här dag? Kiropraktorer och massörer torde för övrigt tjäna in till en lång och välbehövlig semester i sommar - i den mån man över huvud taget tar sig fram är man så spänd i kroppen att man är stel som en böjd och krokig pinne när man kommer in. Och dessutom halkar man ändå då och då - risken för sträckningar och whiplash-skador är uppenbar.
 
Idag halkade till och med hundarna riktigt omkull flera gånger - det gör mig förstås också orolig. Korsband och andra grejer kan ryka ögonaböj, och är man skapt som Olle, med spagettiben, kan det nog vankas benbrott också.
 
För övrigt tänkte jag POSITIVT idag när jag gick ut: jag tänkte att idag slipper jag i alla fall duscha underredena på aderton hunddjur när vi kommer in, för det är så kallt så det har inte bildats minsta lilla slask.
Fem minuter senare k*ssade Ying ner större delen av ena sidan på Tiger, så där fick jag för min positivitet. Och när vi äntligen kom in orkade jag inte ta det lilla stinkdjuret i fråga till duschen utan jag satte honom helt sonika i diskhon. Ganska roligt, tyckte Tigern och sprattlade hej vilt. Fast mest bara som bus, inte för att slippa. Han är faktiskt positiv till all slags väta i pälsen, inte ens k*ss har han något emot, uppenbarligen. Eftersom han inte flyttade på sig.
 
Även på ett annat sätt är det liiiitet bra att våren har stannat nånstans i mellaneuropa - vi invigde Bettys nya pullover idag!
 
Den blev riktigt fin, tycker jag. Vid tillfälle skall jag sy i resårband att trä runt bakbenen också, så den inte viker upp sig. Lillfian tycktes ganska nöjd med den, fast när promenaden var slut ville hon få av den kvickt. Inte som Jazz, som gärna behåller ytterocken på hela dagen!
 
Och apropå Jazz har jag precis påbörjat en liten tröja åt honom också, i samma modell som Bettys, fast i två gröna toner och med grå "mellanränder". Att sticka en jumper åt Jazz tar ungefär 3 timmar sammanlagt - sen tar det hundra år att fästa alla garnändar!!
 
Att börja om från början med min franskauppsats tar också hundra år, men nu TROR jag att jag har hittat de flesta källmaterialen igen. I alla fall.
 
 
På väg upp till arbetsrummet.
 
Tjing!

Kommentarer

Postat av: Marianne Hirvelä-Sjöblom

Publicerad 2013-03-19 11:24:50

Men åhhh vilken fin tröja!! Och jättefint kort på alla hundar i trappan =)
Jag måste se till att köpa garn SNART så du kan sticka en till Ärtan
Kram i stormen
Marianne

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela