Pelleskop-livet

Bad me-day.

Publicerad 2013-03-05 20:30:39 i Allmänt

Tja, om man kan ha en bad hair-day så kan man väl ha en dag så hela ens jag är värdelöst, eller hur?
I alla fall har jag en sån idag. Det känns som om jag har stickigt ylle inombord, som sticks mot insidan av mig.
 
Dessutom, eller kanske därför, är hundarna helt sanslöst dumma och besvärliga. Olle och Tiger har varit som spända fiolsträngar hela dagen och bara kastar sig upp i trappfönstret eller till någon av ytterdörrarna och skäller som bandhundar. Fast värre!
 
Och jodå, de har fått sin motion. Nån vidare träning orkar jag inte ens tänka på idag, illa nog att bara finnas i samma hus som dem...
 
Eller - jag ska nog gå ner och träna litet med Bettan nu, för hon är i alla fall någotsånär dräglig.
 
Dagens fix förutom ett evigt studerande av franska språket och litet annat (förresten: jag har lämnat in rédaction 1!! Hurra, bara två till på gång. Suck. Förutom allt annat.) - men NEJ, vad jag trasslar till allt med alltför långa parenteser; jag börjar om: Dagens fix - påbörjad pullover åt Betty. Ja, jag vet att man brukar säga hundtröja, men hundpullover låter liksom mer rejält. Mer Make do and Mend, eller så.
 
 
Jag tror den blir rätt fin. Undrar förresten om det är för att hon är tjej som Betty så villigt går med på att prova works-in-progress? Hon har verkligen inget alls emot att jag drar på henne jumpern (också prima ord!) och mäter och räknar maskor och sånt, hon står så snällt och stilla.
Gillar väl färgerna förstås!
Men note to self, som det heter: Betty får INTE ha sitt vanliga staffe-halsband till denna pullover (när den blir klar) - tänk er bara vilken ryslig färgkombo, varmrött och två toner av lila!
Kanske hussen kan investera i en ny uppsättning staffegrejer, för de där fleecehalsbanden är verkligen de allra bästa!
 
En annan sak som hussen halvt om halvt har lovat att investera i är en extrafrys, att stå nere i källaren och inrymma färskfoder till hela gänget. Jag vill verkligen att de skall äta sådant, men med FEM j*kla vilddjur klarar jag inte att förvara rimliga mängder i våra vanliga frysar under kylskåpen uppe i köket. För de är redan halvfulla av älgklövar, rådjursklövar och blod... Ja, och litet människomat och sånt också. Och ulltröjor som det har gått mal i, förstås. Men det vore ju rart om klövarna också kunde få plats i en källarfrys, och kanske koftorna också.
 
Hur som, sagda frys blir det inte tal om förrän till sommaren, för det krävs en del flyttande och slängande av pryttlar i våranses källare (jo, jag vill lova det!) och sånt pallar man inte med under denna gräsliga säsong.
 
Vilken säsong jag för övrigt är så innerligt less på. Snälla, ge mig vår! I morgon, senast!

Kommentarer

Postat av: Marianne Hirvelä-Sjöblom

Publicerad 2013-03-06 07:19:26

Hoppas att det blir bättre snart =)
Idag ska jag hämta ut min cykel från service och då är det officiellt vår i min värld =)
Kram Marinne

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela