Pelleskop-livet

Vi vill ha vitaminer!

Publicerad 2013-02-19 13:19:00 i Allmänt

Idag köpte jag mig ett vitkålshuvud.
När jag kom hem placerade jag detta på golvet, för Betty trodde det var en boll. Sen trodde hon inte det längre och jag glömde bort grönsaken i fråga tills jag drämde tån i den. Aj.
Då tyckte jag det var läge att börja knapra i stället, så med mycket möda och stort besvär, och viss hjälp av Minsta Barnet, lyckades jag frigöra liksom en klyfta.
Mmmm, vitkål är gott!
Men hoppsan - fyra hundar (ingen pudel) började oja och tjoa och gny och ville OCKSÅ ha vitkål!
Ying till och med snappade i luften efter min hand som höll i den.
Så då fick de förstås en hel del, mest såna där sladdriga yttre blad. Oj, vad de mumsade! Jazz gjorde först konfetti av sina bitar men sen snaskade han i sig dem.
Till slut ville till och med Olle Pu ha vitkål, han läppjade med friskt mod och gjorde bara ganska sällan en del menande kräkljud.
Jaha, där ser man. C-vitaminbrist, antar jag.

Kommentarer

Postat av: Modern

Publicerad 2013-02-19 17:05:31

Undrar hur det luktar i huset efter festen?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela