Pelleskop-livet

Vi gör ett Betydelsefullt Rön

Publicerad 2013-02-22 10:27:39 i Allmänt

Igår morse var det i vanlig ordning gråkallt och trist och februariaktigt ute.
Men nöden har ingen lag och som jag har Minsta Barnet hemma för sportlov kunde jag unna mig att ta Ying, Betty och Tigern i bilen till golfbanan.
-Det är väl inte värre där än nånannanstans, och omväxling förnöjer. Kanske. tänkte jag.
 
Och när jag hade fått på Betty tröjan och allahopa deras halsband och allt - då sken solen!
 
I bilen på väg till golfbanan kunde jag notera mängder av en viss sorts vårtecken. Knallskrikgula, i alla möjliga storlekar och format, enskilt eller flockvis, i typ vartenda träd. En del träd nästan bågnar av tyngden. Och jag såg till och med en sån härn liten gul vårfågel som satt på en gren och snaskade McDonalds-mat ur en påse!
 
Det är kommunala trädbeskärare, förstås. Hur många finns det egentligen, och hur kan de vara överallt samtidigt, i synnerhet med tanke på att det ibland sitter 5 stycken i samma träd?!
 
Nåväl, vi hoppade ur bilen i 7 gradig kyla och gav oss åstad, och när vi hade kommit en bit på väg tvärstannade både Betty och jag. (Pojkarna sprang som vanligt runt och var bråkiga. På pojkars sätt.)
Alltså - både Betty och jag blev stående och kände efter, och så utbytte vi en menande blick: Jodå, solen VÄRMDE!!!
 
 
Jag hoppas det framgår att vi spenderade ett prima 90-minuterspass på banan - golf är bäst på vintern!!
 
Nåja, framåt eftermiddagen var det ju dags att ta ut frökenhundarna Olle och Jazz också. Då stod solen redan så lågt så det var ingen värme alls kvar i den. Brr!
 
 
Och efter den vändan stod det inte på förrän det var dags för de första tre busarna igen! HIMLAR, vad med frisk luft jag får!
 
Men sen var det dags att vila - jag satt på en ruskigt hård stol och såg en totalförvirrad version av Anna Karenina (för jag tänkte försöka hinna se den alldeles nya snart), medan Ying låg och jäste i fåtöljen.
 
 
Till slut var det emellertid äntligen dags att krypa i säng.
 
 
Torsdag är byta-sängkläder-dag och ingen kan uppskatta än nybäddad säng mer än jag - trodde jag. TIGERN kan - han vältrar sig och njuter med hela sitt lilla lulliga jag, och redan när jag håller på att ta bort sängkläder och ta fram nya sitter han och nästan vibrerar av förväntan.
 
Men vet ni - vi gjorde faktiskt litet nytta igår också. Jodå, på franska. Och motvilligt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela