Pelleskop-livet

Vintersport, anyone?

Publicerad 2013-12-09 14:32:22 i Allmänt

Jämfört med Betty är Jazz rena vintersportentusiasten, faktiskt.
När jag envisas med att dra Jazz ut genom ytterdörren (i TRE graders kyla) så bits han (men jag är så påbyltad så det gör inget) och fräser och är allmänt rätt livad.
Men när jag baxar, puttar och lyfter Betty genom samma dörr i samma riktning så bara slokar hon som en liten sippa. Trots täcke och det hela.
Ying däremot är idel fniss och trams och hejsan och hoppsan och bompa.
Tigger är sitt vanliga nöjda jag - ute och nåt att skälla på; då leker livet oavsett temperatur.
 
 
För övrigt skulle solen behöva en hävstång - den orkar precis nätt och jämnt upp över horisonten och sen trillar den tillbaka igen.
 
Idag är det min namnsdag och min mosters 70-årsdag. Grattis oss!
 

Kommentarer

Postat av: Helen

Publicerad 2013-12-09 16:22:14

Grattis på namnsdagen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela