Pelleskop-livet

Up up and away!

Publicerad 2013-12-03 11:14:42 i Allmänt

Sisådärja, nu är hon på väg. Brrrr. Vi tänker på något annat.
 
På tråkighet!
 
Igår hörde jag på radio ett inslag om en ny bok som handlar om bibliotekarien i populärkulturen. Så det gjordes intervjuer med besökare på Stockholms Stadsbibliotek - om hur de tänkte sig den typiska bibliotekarien. Givna svar var: tråkiga, introverta. Och när "tråkig" skulle preciseras innehöll svaret för det mesta orden "kofta" och "hårknut".
 
Precis som jag, ju!!!
 
Fast då kan jag inte låta bli att tänka att jag ser betydligt tråkigare ut när jag INTE har knut och kofta, för då har jag trasslig fläta och fleecetröjor, noppiga.
 
Å andra sidan tycker hundarna att knut&kofta är synonymt med tråkigheters tråkigheter, för det är inte förrän jag har bytt om till standardoutfit nr 2 (alltså fläta och fleece) som det blir några skojiga turer ut i skog och mark. I alla fall inte så här års, eftersom jag inte får mössan över knuten och jag vägrar att gå ut utan mössan. Inte utan min mysse! ljuder det inom mig.
 
I alla fall så är äldsta barnet hemma och är hundvakt idag, det känns tryggt.
 
Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela