Pelleskop-livet

Gott 2014!

Publicerad 2013-12-31 23:55:03 i Allmänt

Kvällen har tillbringats i soffan med benen högt. Jag har sett en melodram men framför allt har jag sorterat hundar och benknotor. Nog har de hållit sig sysselsatta alltid, de små. Såpass att de hittills inte har reagerat så särskilt på alla krevader här i nejden. Men det är klart - det riktiga världskriget börjar först om sådär en kvart. Men nu är jyckisarna trötta så det ska nog klara sig, i år igen.

För egen del är jag bara så innerligt tacksam för att jag mår så oerhört mycket bättre än för ett år sedan. Idag har jag promenerat hundar i en halvmil i minsta barnets sällskap och på eftermiddagen sprungit nästan 11 km i bara mitt egna sällskap - sådant var det minsann inte tal om förra nyårsafton... 

Nu önskar jag alla i hela världen ett alldeles strålande nytt år och kom ihåg: kan du inte säga nåt snällt så säg ingenting alls. Och läs för alla barn du kan lägga vantarna på. Och var snäll mot djuren.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela