Pelleskop-livet

Färskfoderdilemmat

Publicerad 2013-12-07 08:51:25 i Allmänt

Efter en vecka med uteslutande färskfoder (som MAT alltså; godis ätes ju på "utöver-kvoten") har jag bara en invändning:
Det är alltför gott.
Redan kl 7 au matin börjar det bli oroligt i huset och längre än till 8 vägrar hjorden att vänta. 
Först trodde jag att de får för knappa givor, men jag ger dem faktiskt i överkant av tabellvärdena och dessutom står de sig bra mellan frukost och middag.
Jag sluter mig därför till att de helt enkelt småvaknar så där som man kan göra runt 7 och i stället för att bara somna om kommer de att tänka på mat (för det gör de alltid) och då slår det dem att de skall få något JÄTTEGOTT till frukost - och så är de igång.
Ungefär som barn på hela långa julafton, fast den här julafton inträffar VARJE dag och driver mig ur sängen onödigt tidigt.
Nåja - när de väl har fått sitt namnam och skuttat runt i snön en stund sänker sig friden över oss och jag kan söka ensamheten (högst relativ) på mina rum igen. Med starkt nybryggt kaffe och en eller annan bok. Eller franska Vogue.
Livet är gott, hörni!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela