Pelleskop-livet

Duh!

Publicerad 2013-12-30 11:39:15 i Allmänt

Alltså - jag håller på med uppsatser. Örk.
Jag VET ju att det inte är någon idé förrän det brinner i knutarna. Segpropp nr 1, det är jag det.
 
I alla fall - jag skriver flera stycken samtidigt och ibland blir det litet udda. Jag blandar ihop ämnena, typ. (Ibland blandar jag ihop språk också. Jag skrev fyra sidor didaktik och kämpade och formulerade och det blev så himla FINT, liksom, men just när jag slog som värst i Le Grand Robert (på nätet) så var det en tanke som dängde mig i huvudet så jag nästan blev vimmelkantig: -Hallå! Jag läser väl inte franska NU?!!! och det gjorde jag inte heller. Formuleringarna blev därmed rätt galliska, fast på svenska. Hoppas jag inte har en examinator som är 25 bast på den - det är en J*DRA skillnad på svenskan hos en 25åring och en 50plussare! Med undantag för den förtjyyyysande grammatikläraren jag har - ok då, han är kanske 35 men han formulerar sig som prosten i Emil i Lönneberga. Me like, som det heter!)
 
Men att jallafall, det här är mitt alter ego när jag skriver på uppsatser. Tyvärr.
 
 
Så nu tar jag mina jurr å går ut i stelle. Tjiao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela