Pelleskop-livet

Dagens hjälte.

Publicerad 2013-12-19 14:26:00 i Tigger

Idag tog jag terrioristerna och for till hundrastgården.
För: Ying har ont i en fot och Jazz sa att det är världskrig ute och hans andra namn är Pultron.
 
Så det blev bara en liten kvarterssväng hemikring med hela ligan och sen putt in i skuffen med Tigg och Betty och svooosch iväg, bara.
 
Och där fanns det några trevliga hundar och Betty var inte så trevlig men det var trevligt ändå, liksom. Och sen åkte de andra hundarna hem och vi lekte runt litet själva med ett par bollar och rätt mycket godis och gömma sig i snåren osv.
 
Och sen frös jag jättemycket för vantar och mössa hade jag lämnat i bilen och det var faktiskt ett par plusgrader. Som dock inte kändes. Och så skulle vi åka hem och det var då jag märkte att jag hade tappat bilnyckeln. Nånstans. I gråmojan och snåren och gräset i hundrastgården.
 
Ööööh, liksom.
 
Tur då att man har sin lille hjälte med sig. Nåja, Betty letade för all del hon också, fast på sitt sätt liksom. Jag tror att hon mest letade efter fler bollar och kanske något ätbart, men letade gjorde hon ju. Men alltså - Tigger gick verkligen IN för uppgiften. Vi började i ett hörn och gick runt och höll på och snokade överallt och 45 minuter senare, i ett snår i diagonalt motsatt hörn dök det upp ett glatt frågande vitt litet huvud med en nyckelknippa i näbbet: -Menar du den här?

Och det gjorde jag ju och då blev Tigern jätteglad och mallig och kråmade sig som en cirkusponny och jag blev jätteglad och lättad och gav Tiggern hela dagens kaloriranson i belöningsgodis, ungefär. Och Betty blev också jätteglad och kom släpande på ännu en lerig trasig boll och det var förstås toppen det också.
 
 
 
 
Och egentligen, om man skall vara så där alldeles ärlig, så blev ju rastplatsturen så himla jättemycket bättre än vad jag ens hade kunnat föreställa mig, för GISSA om mina små letare var trötta sen!
 

Kommentarer

Postat av: Marianne Hirvelä

Publicerad 2013-12-19 19:23:14

Han är ju helt fantastisk den där Tiger, vilken tur du har som har honom =)
(Och alla andra också, så klart )
Kram Marianne

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela