Pelleskop-livet

All I want for christmas...

Publicerad 2013-12-22 01:09:00 i O-hundigt

Jag var så nöjd för jag önskade mig en sak i jullklapp och sjöng och trallade så glatt:
 
All I want for Christmas is a plastburk som det har varit godis i!
 
För att såna är så bra att tina hundarnas äckliga färskfoder i.
Men sen fick jag en sån så nu är önskelistan tom igen. Och jag tycker att det är ganska symptomatiskt för nästan alla: vi har ju faktiskt det vi behöver. Såsom tak över huvudet och mat för dagen och platt-TV:ar och datorer och ifånar och Primeboots och hundhalsband från DogArtist eller Minx och laserskrivare och sällskapsdjur och - tja, allt. Och ibland står det mig liksom upp över öronen, allt man har och allt man uppmanas att köpa. När världen är full av folk som inte har något enda nåt, och till och med Sverige är fullt av folk som faktiskt inte har det mest grundläggande. Och det är bara köp, köp, köp överallt.
 
Nä, jag har inte blivit syndikalist eller världsfrånvänd(are) eller bitter eller nåt, och för det mest hojtar jag glatt: -Köp nåt åt mig!! men ibland bara skäms jag över alla oss som har och vill ha bara mer och mer och mer.
 
Och dessutom, i ärlighetens namn: det är j*drigt jobbigt att städa när man har så in i pipsvängen mycket pryttlar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela