Pelleskop-livet

Morgonscenario

Publicerad 2013-04-23 10:32:40 i Allmänt

I morse var jag Helt Död Fortfarande efter tentaläsning, tentaångest och tentan i sig själv så jag tog mig helt sonika en sovmorgon.
Grått och regnigt ute så hundarna var trötta de också -  och så blir de faktiskt väldigt trötta när jag har gjort nåt som jag blir väldigt trött av. Praktiskt.
 
Men när jag väl kom upp - då kom de ju på att det var väldigt hög tid för frukost.
Och då blir det ett spektakel!
 
Tigern springer och bankar på fodertunnan och visar precis var jag kan hämta foderkulorna, och sen bevakar han väldigt noga när jag öser upp: dels kan det hamna nån kula på golvet (jag blir alltid så väldigt darrhänt i just detta moment, tror det beror på hjärtnupenhet), dels måste han se till så jag mäter rätt (eller i alla fall inte för snålt).
 
Betty hittade nåns begagnade strumpa som hon började kasta omkring sig och springa runt runt med - hallen, bokrummet, TV-rummet, skafferismatten, köket - om och om igen och sen byter vi håll. Varv på varv. Sen hittade hon en vante i stället, den behövde också komma runt och se sig om. Upp i taket kom den också, skojigt!
 
Ying försökte slita åt sig dammsugarröret inkl. munstycke som stod och lutade sig i ett hörn - mycket slammer och oreda ställde han till på det sättet, tills Jazz kom och sa ifrån, Tur för Ying att Jazz har tratt på sig!
 
Sen hoppade Jazz upp på köksbordet och dansade en liten dans i jazztakt samt piskade med sin lilla råttsvans så han nästan slog ner disken som hussen borde ha plockat undan innan han gav sig av till dagens vedermödor.
 
Och så Olle - Olle satt i buren och såg förnäm ut. Han tycker inte jag har nån pli på mina hundar.
 
Men SEN ställde jag ner maten - och den relativa friden lägrade sig. Den som låter: slafs, slurk, mnom mnom, raaaap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela