Pelleskop-livet

Mera boll

Publicerad 2013-04-07 13:41:02 i Olle

Jag tänkte att det var väl katten också om man inte skulle kunna få Olle upp på bollen.
Den fjollan.
 
Så igår körde jag ett pass, och vi kom en bit men det verkade som det skulle kunna bli ett långrandigt projekt.
Idag körde jag ett pass till - och då trillade poletten ner!
 
Jag ber om ursäkt för usel kvalitet, sol och skugga om vartannat och så min enfaldiga uppsyn på det, men kanske framgår det litet hur vi gick tillväga i alla fall.
 
För tittarens ledning: i första passet ligger bollen intill en soffa så Olle får "kliva ombord" via den och känna hur bollen känns, däruppepå. Hela tiden hoppar han ner och försöker få godis direkt ur skålen!
 
I andra passet ligger bollen på golvet, mot mina ben så jag kan hålla den litet stillare. När jag vid ett tillfälle trycker på nacken på Olle är det för att få över mer av hans vikt på bollen/frambenen och mindre på golvet/bakbenen.
 
Voilà!
 
 
 
Luddet kunde!

Kommentarer

Postat av: Helen

Publicerad 2013-04-08 09:49:21

Hurra! Kul att se hur det går till. Nu återstår frågan om jag skulle kunna lära min lilla fega hund detta... Det är värt ett försök i alla fall!

Svar: Apselut! Provandet och prövandet är ju minst lika nyttigt och roligt som det att faktiskt vara däruppe! Försök klämma fast bollen mellan dig och en soffa eller säng till att börja med, så den bara rör sig gungande ned och upp, och inte i sidled. Lycka till!
pelleskop.webblogg.se

Postat av: En okänd beundrare

Publicerad 2013-04-08 23:36:59

Gudars skymning vilket näpet litet ludd! Och så begåvat sen! Ett riktigt underbarn, sanna mina ord.

Svar: Så skönt att ha okända beundrare. Ända borta i Bromma! Olle tackar och gläfser!
pelleskop.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela