Pelleskop-livet

Jodå!

Publicerad 2013-04-02 09:04:00 i Allmänt

Jag vet ju nästan inte om jag törs skriva det här, för jag kanske får äta upp det, men:
jag tror det börjar bli vår!
 
 
Se exempelvis här, två av tre fyllda sålådor. Alla tre med tomater av olika varieteter - jag sådde igår men det är redan svårt att låta bli att kika under locket om det har dykt upp nåt grönt. Och var katten jag ska göra av gurksådden när det blir så dags kan man fråga sig...
 
 
På promenad med järngänget igår eftermiddag var det en riktigt besvärlig temperatur; vinterkyligt i skuggan men i solen var det så man fick lätta på klädseln! Och jag gick i jeans men utan mössa, hurra!
 
Ovanstående lilla bildserie kan för övrigt illustrera hur svårt det är att fotografera fler än en (högst) hund - alltid är det nån som ser ut som en dårpippi...
 
Vi travade ner till ån och gick längs den och där träffade vi en halvbekant med hela tre bichon friséer!! De satt på en bänk och spanade in oss och såg prexis på pricken ut som uggleungar. Och en annan bra sak med våren är att man plötsligt kan stanna och prata med folk utan att riskera att frysa näsan eller tårna av sig, eller att nån hund får fryspanik. Mycket nyttigt för såväl oss som bichonmobben att umgås en stund - de var också av den skälliga typen. Men vi utbytte tankar och funderingar i en hel kvart, och Betty blev grundligt uppvaktad av en aldrig förr skådad massa ludd. Hon har nog aldrig träffat såna luddbollar förr, vad jag kan påminna mig, men ställde sig positiv, tills någon av dem närapå fastnade med nosen i hennes private parts. Då sa hon ifrån, ordentligt men inte alltför grundligt, precis som det ska vara.
 
Tigern och den yngste bichonen (9 månader) hade ett så rart meningsutbyte - de stod nästan nos mot nos och utbytte skall. Snälla, ljusa skall, taktfast. Och hur glada som helst var de. Undrar just vad de sa...
 
Vi har också börjat vara ute i vår geggamojiga trädgård litet mer, och Betty har grävt fram en av sina bollen-e-rund-bollar.
 
 
På grusgången och precis runt huset är det bart, men annars är det rätt mycket snö kvar.
 
 
Tjatpellen, som till slut får hjälp av Ying.
 
Men nu är det dags att återgå till vardag (blä); i morgon har jag en examen oral som jag inte precis ser fram emot. Nästa måndag har jag en till, och till den måste jag dessutom göra en PowerPoint-presentation. Så in i Norden onödigt!
 
 

Kommentarer

Postat av: Helen

Publicerad 2013-04-02 10:12:49

Mycket fina tripp-trapp-trull-bilder! Och våren, att kalla den efterlängtad vore förstås en grav underdrift...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela