Pelleskop-livet

Begravd

Publicerad 2013-04-09 12:31:34 i Allmänt

Jag sitter upp till öronen begravd i Rabelais och Montaigne och det är faktiskt inte så roligt som det låter - det är roligare, men hemskt hemskt ansträngande.
Det är verkligen ett riktigt skov nu, med allt som skall redovisas och avtenteras och presenterar och allt sådant, jag känner att det sliter.
Idag är vädret i alla fall betydligt behagligare än igår - fortfarande precis runt noll men idag är det vindstilla och soligt, vilket gör en himla skillnad.
Vi tog en 90 minuter lång promenad merendels i skogen, och där ser det ut så här:
 
Det skall katten leta efter blåsippor där - på de ställen där snön inte ligger djup och hård och elak är det en tjock och ännu hårdare isskorpa. Det vill allt till en blåsippa med riktig vinnarskalle för att jobba sig upp där! Eller kanske ett maskrosbarn? Kan blåsippor vara maskrosbarn? Annars får vi nog vänta, för det både känns och ser ut mest som februari för tillfället!
 
 
 
-Du bisst nicht der Bestimmer! säger Ying fast. Vilket förstås skall tydas som att det är HAN som är der Bestimmer.Pytt!
 
 
 
 
Idag var det nakenväder för Jazz igen - tyckte jag. Jazz reserverade sig.
 
Igår eftermiddag var vi ute i trädgården och jag försökte kratta bort blöta löv från vad vi kallar grusgångarna. Dessa har just inte så mycket grus i sig längre, men de är i alla fall inte gräsmatta. Där krattade jag. Och Betty - hon lekte.
 
Se själva:
 
Fendern har hon stulit själv, i åbrinken bortom hamnen. SOM hon släpade och stod i för att få hem den. Bitvis fick jag hjälpa henne, jag nästan SMÖG genom själva båtparkeringsplatsen, med tre hundar i ena handen och en (stulen) fender i den andra. Väntade mig varje sekund att höra ett: -HALLÅ DÄR! bakom mig.
 
Men det kunde det vara värt, för den är en prima liten leksak åt smågrisen. Nästan lika stor som hon själv!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela