Pelleskop-livet

Det regnar

Publicerad 2012-09-28 19:51:36 i Betty

Det var då otroligt hur mycket blöta det kan komma ner. Vi undrar litet hur det går till, för det är ju inte just nån sån värme att avdunstning och därmed påfyllning av de himmelska lagren sker.
Idag var det som att gå i en dusch på lunchpromenaden.
 
 
Så här tyckte Betty om det.
Jag är rätt ond för jag vill helst inte ha regntäcke på henne, inte om det inte är kallt. Eftersom jag har tänkt tävla med henne måste hon lära sig att tåla åtminstone några droppar i pälsen.
Men idag var det som sagt mera hinkvis av den varan.
 
Igår kväll tog jag en springtur med Ying och Betty - då det regnade det inte, men det hade! Skogen är liksom mättad. Först tog jag det litet nätt och försökte hålla mig någotsånär torr och ren - sen gav jag katten i det och hade roligt i stället. Pinsam var jag, tyckte Ying.
 
 
Klafs klafs i leran.
 
I skogen springer Betty lös, vi håller oss bortom elljusspår och normala stigar och då får hon göra det, tycker jag. Ying springer i sele och drar. Betty blir liksom trött, mer i huvudet än i benen, och då måste hon hitta på något. Hon hittar på att ta en grankotte och kasta framför sig och pila efter. In mellan Yings och mina ben, eller alldeles framför oss så det blir tvärstopp. Sen blir hon ännu tröttare och då biter hon Ying i  halsen och mig i fötterna. Tråkigt har vi inte.
En halvmil blev det, allt som allt, men i vanlig ordning gick vi ibland, och inte ens när jag springer är hastigheten särskilt uppdriven.


Men vi slutade passet med några intervaller på normal, slät mark. DÅ gick det undan.
Sen blev vi trötta, jag avlämnade de däringa busarna hemma och så tog jag Tigern till närmsta gräsplanen och drog igenom hela 2an utom hoppet. Med belöning först på slutet.
Och det gick finfint IGEN!
Har nu hemska tankar inför morgondagen...
 
 
 
 
Pelle Plutt Plutt Plutt, tog ett skutt skutt skutt.
 
Förresten har jag äntligen lärt mig momenten i lydnadsklass 2, genom ramsan FLISA HF. Alltså: fritt följ, läggande, inkallning, sändande, apport, hopp, fjärr.
 
Jag bara hoppas att jag snart kan lägga allt krut på att lära in momenten i 3an. Och kanske träna in dem med mitt lilla hiertta också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela