Pelleskop-livet

Tut weh!

Publicerad 2012-10-24 17:51:26 i Film

Det är så nedra kallt nu, så man får ont både här och där. Idag kändes det särskilt lömskt i tårna. Det är så löjligt att ha ont i tårna, ingen grande angoisse över det precis, bara så man går och känner sig smågrinig och inte ens riktigt kommer på varför.
Nåja, det finns värre.
Det finns t.ex. oerhört stökiga kök. Själv ämnar jag nu "outa" mitt ruggiga kök som blir städat hela tiden tycker jag, men ändå alltid ser ut som skräpkammare nr 1.
Jo, för jag måste ju visa hur det ser ut då när hundarna får maten.
Och tyyyypiskt typiskt var det Ying som fubbade först och sen kastade sig Jazz ner i Olles matskål och det hela blev inte alls så käckt och prima och genomarbetat som det var tänkt.
Men då kan ni ju tänka så här: -Bah! Det där kan ju JAG fixa mycket bättre!
Och så får ni liksom känna er duktiga och bli litet inspirerade.
De som inte har tillgång till en så stor bunt hundar som jag kan ju kanske värva barn, karlar, fruntimmer, katter och marsvin. Eller vandrande pinnar, om endast sådana gives.
Jag ser fram emot bildbevis, men om ni tänker använda er av insekter i några av rollerna så var snälla och ange det i en varnande förtext, på det att jag icke måtte sitta så nära datorskärmen. Tack.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela