Pelleskop-livet

Som i en säck

Publicerad 2012-10-10 00:13:00 i Allmänt

 
Ärligt talat - ska det vara så här nu? Redan före kl. 19?
 
Reflex på är det som gäller, hundarna har västar, halsband och koppel med reflexer - jag har inte en enda synlighetsgrej.
Såna där som man ska ha i fickan i ett snöre trasslar in sig i allting, inte minst i koppel. Såna där som man sätter fast kring ett ben eller nåt river alltid alltid sönder ens strumpor.
Det finns gränser för hur många slantar man vill lägga på ohåliga strumpor per vinter!
Reflexväst har jag endast när jag springer.
På det sättet är jag jättejönsig, precis lika jönsig som när jag vägrar att nyttja cykelhjälm.
Men av och till har jag sett det annonseras om reflexspray, avsedd att sprutas i pälsen på ens lilla hundracka. Det tycker jag verkar tveksamt, man vet ju aldrig vad det kan bli för kli och konstigheter av det.
Men jag tänkte att man kanske kunde ha en putell stående vid ytterdörren och slänga på sig själv en dosis när man ger sig ut i kvällsmörket. Så där över skorna och så.
Är det någon som har provat det?
 
Hur som helst vill jag ännu en gång uppmana alla som traskar med hund i tätort på kvällen: använd INTE flexikoppel över övergångsställen, i synnerhet inte om du inte har nån reflex på hunden. Det hjälps ju inte hur reflekterande människan är om hunden går tre meter före i ett tunt, osynligt snöre. Och jag vill INTE köra på nån liten hund! Ingen stor heller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela