Pelleskop-livet

Om det blöta

Publicerad 2012-10-04 20:01:00 i Betty

 
Det är nåt så obeskrivligt BLÖTT ute. Häromdagen gick jag på vår vanliga myra och ute på åkern stod en herre som tillropade mig: -Du har väl stövlar? -Jadå, svarade jag. -Höga? ropade han tillbaka. Och det hade jag, knähöga. Vilket visade sig komma att behövas!
 
 
 
Det här var bara början.
 
 
Badankan.
 
 
Ibland kom vi upp på torra land.
 

Sen blev det värre igen.
 
 
 
Stirrande blick, men det är jackan som är av intresse. För den gör att jag tycker att jag ska ha labradorer. Och bysse. I stället har jag ofta en svart lortrand runt halsen. Måste NI tvaga Eder hals efter promenaden?
 
 
Med mycket möda och stort besvär har Tigern lagt beslag på bollen.
 
 
Klafs, klafs. Bästa årstiden.

Kommentarer

Postat av: Gisela

Publicerad 2012-10-04 21:57:43

ÄNTLIGEN TILLBAKA! HELT UNDERBART Jag har såååå saknat dina härliga kåserier,var alltid det sista innan Bus och jag nattad.En solglimt i regnrusket. Bus får en nattinattikramde har du lärt mig.Kram Gisela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela