Pelleskop-livet

Mother's little helper - Mitt Lilla Vita Piller

Publicerad 2012-10-11 14:54:00 i Betty

Ujujuj, vad ska det nu komma för avslöjanden?!
Jo, nu ni, nu ska ni få höra!
När jag sitter i köket och gör Oerhört Viktiga Ting (=målar naglarna och läser Hundsport) så sätter Betty i att gnöla av fulla muggar i bokrummet.
SOM hon kan gnöla, den jäntan!
Och jag vet ju vad det är som är fel - hon har pillat in nånting under soffan därinne och den soffan har liksom en kant som sticker ned framtill så hon kan inte komma under den (-Den tjocka apan, som Tigern säger). Därav oljudet, det betyder: -Kom och hjälp mig!!!
Men det vill jag ju inte, för jag har Nymålade Naglar och dessutom Ingen Lust.
Så då säger jag till Tigern, parkerad under min stol: -Gå och hjälp Betty!
 
 
Vips vaknar den lille lunsen och ilar iväg till bokrummet, litet morr hörs (det är Betty som leker Lilla Bytet med Tiggers flyende svans och Tigger som säger vad han tycker om DET) och sen hörs ett tjoff (det är Betty som kastar sig över bollen som Tigger har plockat fram) och slutligen det ivriga tassandet av små lovikkavantar mot trägolv - och det, det är Tigern som kommer för att raskt inhösta sitt arvode.
 
 
-Insert rökt skinka här, säger Tiger, och det gör jag (fast kanske inte precis i själva näsan och tala för all del inte om det för hussen).
 
Jag upphör aldrig att förvånas över att just JAG och just TIGERN fann varandra, i denna stora villande värld. Världens värsta bästa lilla sk*thund och världens mest förvirrade lilla hundägare - visst är det fantastiskt!  Och dessutom tröttnar han ALDRIG på att krypa in under soffan och hämta stora lillasysters bollar, vedträn, andra bollar, vinkartonger (ähum) eller annat viktigt. Även femtonde gången är han lika alert, lika tjänstvillig, lika hungrig!
 

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2012-10-11 19:13:47

Han är ruggigt fräsig din Tiger =)

Postat av: Marianne Hirvelä-Sjöblom

Publicerad 2012-10-12 08:13:51

Jösses så praktiskt =)
Och härlig läsning som vanligt,
Kram Marianne

Postat av: Birgitta Lindblom

Publicerad 2012-10-12 14:42:26

Det är så kul att läsa om allt du företar dig med hundarna! Särskilt intresserad är jag ju förstås av vad Tigern tar sig för, och jag kan gång på gång konstatera att han och brorsan Churro uppför sig på ungefär samma sätt. Stora likheter faktiskt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela