Pelleskop-livet

Jag tänker på sex.

Publicerad 2012-10-26 23:39:00 i O-hundigt

Ja ursäkta, men jag måste ju i allsindar tänka på mina läsarsiffror. Upp, upp med er!
 
Faktum är att jag kanske inte så mycket TÄNKER på sex som KÄNNER sex.
När jag är ute och springer. 
 
(Det blir bättre och bättre, visst blir det?)
 
Alltså - jag känner sex MINUTER.
 
Mina springmusiklistor varierar en del, men det finns vissa inslag som ligger kvar, år ut och år in.
Ett par sådana exempel är
 
World of our own - Westlife
Désenchantée - Kate Ryan
Satellites - September
 
Och när jag hör dem, då hör jag, eller liksom känner, nån som säger:
Vi välkomnar följande åkare ut på isen för sex minuters uppvärmning...

Sex minuter, det är vad de har på sig att känna på isen och kroppens förhållande till denna, stajla litet och skrämma konkurrenterna. Samt få skäll av sin tränare.
Brrr.

Japp, så är det - är man konståkningsmorsa så går visst ränderna aldrig ur.
Hatkärlek, kan det kallas.
 
Men det finns ju en anledning till att vissa låtar används om och om och om igen på uppvärmningen - de går i lagom upp-pulsningstempo och de är peppiga.
När jag började lyssna på rysk pop insåg jag genast varför ryska konståkare är så snabba och starka - så klart, med den musiken att träna till!
 
Men det finns naturligtvis prima springsaker även västerut.
Här är några exempel på en halvgammal tants springlåtar just nu:
 
Lipstick - Jedward (om och om och om igen, perfekt uppvärmning)
Miss Kiss Kiss Bang - Alex Swings Oscar Sings (den här kan man ta på slutet när man egentligen är rätt müde. Den är så taktfast så det är som att bli piskad till litet tempo!)
Valerie - Glee Cast (men försök för allt i världen inte med Amy Winehouse-versionen. Då vill man bara gå hem)
Rödt Kort - Peter Sommer (det ska förstås vara ett ö i form av ett o med snedstreck genom, men hur åstadkommer man det?)
Moi... Lolita - Alizée
 
Sen en hel massa ryskt också, men så katten heller om jag orkar sitta här och transkribera.
Så där ja - ut och spring bara!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela