Pelleskop-livet

A (China-)Man with a Mission.

Publicerad 2012-10-24 10:12:00 i Sprunget

 
Igår kväll - då var det kallt! 2 grader, visserligen på plussidan, men ändå. Brrr.
Nåja, bara att klä sig efter väder, och efter aktivitet. För det var dags att ta en springtur.
Ying och jag rustade oss nästan till tänderna med reflexer och sen gav vi oss iväg på en stadstur.
Ingen draghjälp igår, alltså.
Men vet ni vad - det gick så bra igår! Äntligen kändes det nästan som om jag har förbättrat min kondis..
Till och med Ying var imponerad, tror jag - ibland tittade han så frågande på mig: -Är det inte dags att GÅ snart?
Och visst gick vi litet, men mest för att rasta Ying och för att ta det litet piano ändå, inte för att matten absolut inte orkade springa mer.
Till och med i uppförsbackarna gick det bra, och i ett par uppförsbackar sprang jag till och med jättefort. Jättejättefort!
Nå, det kanske aldrig händer igen, men den där springturen kan jag ändå leva rätt länge på - det gick  att komma nån vart, liksom. Trots mediciner och dumhjärta.
Det är egentligen bara Ying som inte tycker att detta springprojekt är rena vansinnet - Ying är min supercoach!
 
Och apropå sånt, här kommer en alldeles otippad musikfavorit: Tommy Körberg och Danny Saucedo. Vem hade trott det?!
En sån där riktigt smäckig höstlig power-ballad, som gjord för nån storfilm. Den går på repeat här nu, och jag kan intyga att även om den är bra första lyssningen så är den bättre den 10:e, och efter så där 20 så kan man bara inte få nog! (Mitt eget sångbidrag gör det förstås ännu bättre. Ähum.)
Dessutom - i en instrumentalversion är den ju rena konståkningsdängan ju - ahhh!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela