Pelleskop-livet

Vokabulären

Publicerad 2012-11-08 13:05:45 i Allmänt

Medan vi väntade på fåniga datorn satt vi och kollade igenom kursutbudet. På hundsidan alltså.
Om jag var rik som ett troll och hade oändligt mycket tid och inte var så förbaskat frusen hela tiden - då skulle jag nog gå på hundkurser hela tiden! För man lär sig så mycket, och det bästa är att man lär sig en massa saker som man inte alls trodde hörde till just den kursen.
På en kurs i vardagslydnad lärde jag mig till exempel en massa användbara spanska fula ord. Jag som inte ens kunde några vanliga spanska ord! Där kan man tala om bonus.
 
Men idag var det Tigern som fick bonus, för vi hittade en kurs i "bitarbete". -Jag SA ju det! tjöt Tigern. -Jag SA ju att jag ska få godis när jag biter dig i benet!!
 
Det är ju nämligen så att Tigern vet att när man arbetar får man betalt, alltså godis. Men matten säger alltid: -Nej, Tigern, om man bits får man inte godis! för när vi går hem från en längre promenad och tigern börjar bli hungrig, då biter han mig alltid i benet. Så pass att jag ständigt är litet blå kring vänstra knäet.
 
Men nu har vi alltså den utmärkta termen "bitarbete" - alltså bitning är arbete - alltså jag arbetar när jag bits - alltså GE MIG GODIS!! enligt Tigern.
 
Och där står jag, alldeles svarslös och rådlös. Det är bara att pynta upp, det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela