Pelleskop-livet

Om tigerbitare och annat.

Publicerad 2012-05-31 12:10:26 i Allmänt



Det här tycker jag är typiskt min morska lilla tiger.
Med den skillnaden är det skulle vara bara svanstippen som ev. stack upp över täckets kant. Och oftast sover han så redan från början.
Men nu ibland när det är varmt så sträcker han ut sig på golvet - på en filt, på trasmattan eller på plankgolvet, alltefter värmegrad.
Men så kan det hitta på att komma in en mygga som iiiiinar.
-Jag fryser, säger Tigern kvickt och krafsar med iver på mitt täcke. Det betyder: öppna, men kvickt!
Kvickt kryper han in och formar sig till en liten varm bulle mellan min överkropp och min arm. Med nosen i mitt armveck. Omgående kommer det en djup suck, en sån som betyder att allt är väl i den bästa av världar.
Man tackar för förtroendet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela