Pelleskop-livet

Litet vår, om jag får be!

Publicerad 2012-03-04 23:43:00 i Allmänt

Igår var vi ju alltså dårå och typ åt storstadshållet, och det var sån innerlig vårkänsla överallt! Soligt så man måste ha glajjer (som immade igen så jag kände mig som Karl-Bertil J. som har fått lukta på glöggen) och vårtecknet framför andra: joggare!
Överallt - enstaka, parvis och hela grupper med härförare o allt! Det såg så härligt ut!

Så att idag, när det dessvärre var vinter igen, då var det allt Ying och jag som gav oss ut på en springtur. Eller vad man ska kalla det - en liten sväng bestående av gång, spring, gång, spring osv. osv. osv. Men det KÄNDES som spring, och det är jag glad för. Jag är en sån där konstig människa som tycker om att springa, eller tyckte om i alla fall, innan det blev som det blev. Så nu gör jag ett försök att komma i så god springform som det nu går, med tanke på medusiner och det hele.

Hur som helst finns det en till i familjen som verkligen gillar springning - Ying! Spring-Ying!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela