Pelleskop-livet

Jag och min lilla fåne!

Publicerad 2012-03-05 12:30:53 i Allmänt

Jag är fortfarande allntes lyrisk över iphonen - man kan ha den till nästan allt!
Exempelvis är jag rätt petig med Bettys promenixande - jag vill inte att hon ska gå för långa sträckor och inte för ofta, eller hur man ska säga.
Med Runkeepern vet jag att dagens förmiddagspromenad blev 3,7 km, men så tog det också 1 tim och 15 minuter - stros, alltså. I morgon och på onsdag blir det kortare promenader, runt 1,5 km, eller bara fribus i skogen. Sen litet längre igen. Så där håller vi på, och bygger på så sakteliga. Men så är hon i fin kondition, också:



Var så god och lägg huvudet på sned!

Och så är det ju det här med kamiror: jag brukade alltid ha fickorna fulla med olika sorters, för olika bilder. Därmed kunde jag aldrig släpa med mig mobilen också, och därmed blev familjen orolig (fjantpellar, hela bunten). Men nu så - nu klarar jag mig finfint med min lilla fåne plus en analog liten sak, för tillfället en halvformatare, Chaika 3. Lustig liten krabat, må ni tro!



Så här trött var Tigern en dag.



Ying är inte precis trött, men han har väldigt mycket att tänka på.



Förra veckan var äldsta barnet hemma några dagar - ljufveligt var det! Det tycker Tiger också - han tycker hon är så pålitlig när det gäller mat och annat lekamligt. Men Tigern har faktiskt börjat bli familjehund; det händer att han hoppar upp i minsta barnets knä och sitter och trynar, eller sover hos husse när det skall ses på TV.



En vanlig skogspromenad kan se ut så här, med litet filter o grejs. Märchenhaft sa en god vän. Väl talat!



Så här kan det se ut när Världens Bästa Tiger tränar i ridhus.



Och så här när två filurer tycker det är godnattdags.



En promenad i lördags eftermiddag. Vid 16-tiden. Tänk - alldeles nyss var det beckmörkt så dags på dagen!



Igår morse var vi alla så glada så glada för att vi inte behövde gå upp och åka skidor från Sälen till Mora. Det finns glädjeämnen överallt!



Minsta barnet bakade goda kakor igår kväll - havre och rivet äpple och litet annat. Mycket goda! Och så luktar det så gott i köket när det har bakats!



Och så här såg det ut i förmiddags på promenaden - när vi gick i skogen fick lilla lullet gå lös och härja som hon ville. Men det var halt bitvis!

Nå, i alla fall - vissa teknikprylar ÄR bara så rara och gör faktiskt livet roligare.
Sida upp och sida ner och la francophonie gör däremot livet ganska grått, men det är bara att bita ihop. Och passa på medan fyra hundar ligger utslagna och nöjda.

Kommentarer

Postat av: Marianne Hirvelä-Sjöblom

Publicerad 2012-03-05 14:06:13

Hej

Nu blev jag jättenyfiken =) Hur tänker du när du inte vill att Betty skall röra på sig för mycket??? Är det för att hon inte ska lägga på sig för mycket muskler för fort eller???

Mvh Marianne

Postat av: Mia & Addi

Publicerad 2012-03-05 19:36:01

Visst är det fantastiskt med iphone!?

Internet i fickan, kamera, gps.

Man kan tom ringa med apparaten ju!

Jag förstår inte hur jag klarade mig innan, lika beroendeframkallande som staffar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela